Tuesday

Aidil Adha

Alhamdulillah, perjalanan berjalan lancar. Selamat sampai ke destinasi. Walaupun kadang-kadang meter menunjukkan kepada 180 km/h. Kereta bergetar kerana menggunakan adjustable yang sangat keras. Macam lori 10 tayar. HAHA! InsyaAllah pagi esok dapat menunaikan solat sunat aidiladha. Dan berharap dapat mengikut petunjuk daripada Nabi s.a.w. Dare to be different. 


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَدَأَ الْإِسْلَامُ غَرِيبًا وَسَيَعُودُ كَمَا بَدَأَ 

غَرِيبًا فَطُوبَى لِلْغُرَبَاءِ

Maksud: Berkata Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam: “Islam itu bermula dalam keadaan asing (ghareeb) dan akan kembali asing sebagaimana permulaannya. Maka beruntunglah orang-orang yang asing itu (ghuraba’).” (Hadis Riwayat Muslim, Shohih MuslimKitabul Iman, 1/350, no. 208 (Dari Abu Hurairah). Ibnu Majah, Sunan Ibni MajahKitabul Fitan, 11/485, no. 3976 (Dari Abu Harairah). Hadis Riwayat Ahmad, Musnad Ahmad, 34/25, no. 16094 (Dari 'Abdurrahman B. Sannah).

Kadang-kadang terpaksa menerima kritikan orang kerana tidak mengikut apa yang telah ada. Namun hati ini masih kuat dan insyaAllah akan terus kuat untuk menjadi Ghuraba. Ya Allah letakkanlah hambaMu sebagai hamba yang terus berdiri dan mengikut jalan sunnah. Kuatkanlah aku Ya Allah.

                                            Sekadar hiasan. Jangan kagum. Tak jadi jual.

Salam perantauan, Perlis. Haha!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...