Monday

Mundar-mandir

Kelibat yang tidak ingin dinantikan. Menghapuskan segala semangat. Entah bagaimana ia datang, tidak aku sedari. Namun, itu mungkin satu kedatangan yang tiba-tiba. Tapi aku sangat kecewa atas tindakan itu. Ke kiri dan ke kanan, masih ada lagi. Aku bosan dengan keadaan ini. Mereka masih disitu, tidak berganjak untuk bersembunyi. Tolonglah Ya Allah, percepatkanlah segalanya. Aku tak sanggup untuk menanggung ini. Bertambah kesalahan dan dosa, mereka tidak sedar akan semua itu. Bagaimana keadaan ini terjadi masih aku fikirkan. Berjalan ke sana kemari. Berulang-alik dengan sesuatu yang tidak sepatutnya. Semacam akan kami ini sejenis dengan mereka. Iman aku bukanlah sekuat konkrit bangunan itu, namun masih ada perasaan bersalah. Entahlah, aku rasa kurang selesa dengan semua ini. Ya Allah, Engkaulah Tuhan maha penerima taubat. Tiada lain yang aku harapkan melainkan ampunanMu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...