Friday

Perbezaan manusia dan kembeng.

Dimana dia,

Anak kambeng saya,

Anak kambeng saya ditepi rumah saya,

Yiehhhhhhaaaaaaaaaaaaaaa.

Kambeng walopun dia sangat manja(kah3), dia pandai berdikari untuk mencari rumput sendiri. Tapi seringkali dia menunjukkan kebodohannya untuk memakan plastik dan lain-lain perkara yang bahaya daripada racun cap tengkorak.
His arrogance gets my goat. Hah ape maksud ni. Ingat kambeng takde maksud ke. Maksudnye lebeh kurang annoy la. Mende ntah.
Kambeng, walaupun dia telah berdosa kepada kita kerana menanduk kita hingga tersungkur lebeh kurang 4kaki 3inci, tapi die tetap tidak dihisab dihadapan Allah.

Manusia, walaupun kebaikannya sedikit sebesar biji zarah, ia akan tetap dikira oleh Allah azzawajalla.
Jadi, kita sebagai manusia tidak haruslah kita menjadi seperti kambeng untuk sentiasa melakukan sesuatu tanpa berfikir secara matang. Makan plastik, tanduk orang etc.

Kita kalau berdendam dengan kambeng yang telah menanduk kita, kita haruslah makan kambeng tersebut dengan enaknya kerana kambeng memang enak dimakan dengan nasik briani. Selamat menjamu selera.
Seperkara lagi, dengar kata lamb chop kat kampong baru tu banyak,sedap dan murah. Apakata kita ajak nenek2 kita,atok2 kita, moyang kita, cucu2 kita dan cicit kita pegi makan kat sana. Mesti kambeng itu akan lebih enak. Seenak sinar sang suria. WalawoooOooOooOo!

“Terangkanlah kepadaku tentang orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai Tuhannya. Maka apakah kamu dapat menjadi pemelihara atasnya? Atau apakah kamu mengira bahawa kebanyakan mereka itu mendengar atau memahami? Mereka itu tidak lain hanyalah seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat jalannya (dari binatang ternak itu)” [TMQ al-Furqan (25):43-44]

Kambeng itu binatang ternak, jangan jadi seperti beliau tau tau tao!

2 comments:

  1. ehem..ehem...wah2~ suke entri ni..:)


    mecasih ye si comel...si comel kena senyum bru la indah...wah;D *nah bagi blik kat awk! hehe^^*

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana menyukai.hahahaha

    ni bukan takat senyummmmm...sengeh2 kambeng lg haaaaaaaa..kah3..tq!~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...