Thursday

Entah

Andai diri ini lemah,
Ku mengharapkan kekuatan,
Andai aku disini tanpa apa-apa,
Ku mengharapkan keredhaan,
Andai aku ada kekurangan,
Harap terima seadanya,
Andai ada kesilapanku,
Harap dimaafkan,
Andai aku perlu berhijrah,
Aku mengharapkan kebaikan,
Andai hati ini gelisah,
Kupinta ditenangkan,
Andai hidup tidak menentu,
Kupohon diberi tunjuk,
Andai jalanku salah,
Tunjukkanlah padaku,
Andai aku terpesong,
Luruskanlah aku,
Andai aku berlebihan,
Sederhanakan diriku,
Andai aku tidak ikhlas,
Jauhkanlah aku kesombongan,
Andai ada yang terbaik,
Kumohon kebaikan,
Andai aku tersilap,
Betulkanlah aku,
Andai ada kesalahan,
Aku mahukan petunjuk,
Andai aku lalai,
Minta diperingatkan,
Andai aku jauh,
Dekatkanlah aku,
Dan apabila aku berdosa,
Aku dambakan ampunanMu,
Aku mengharapkan aliran air mata kerana takutkanMu Ya Allah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...